Ιδιοκτήτες Ιδιωτικών Σχολείων για PISA: Οι μαθητές μας πέτυχαν- σε όλα- υψηλότερες βαθμολογίες από το μέσο όρο των ιδιωτικών σχολείων του ΟΟΣΑ

"Οι διαφορές στις επιδόσεις των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων είναι από τις μεγαλύτερες στις χώρες-μέλη του οργανισμού (3η θέση στις διαφορές στις γλωσσικές δεξιότητες, 1η μαθηματικές δεξιότητες και 3η στις Επιστήμες)"

07/12/2023

Άκουσε το άρθρο

Οι επιδόσεις των μαθητών των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων (ακόμα και μετά την αφαίρεση της επίδρασης του κοινωνικο-οικονομικού υποβάθρου) είναι για ακόμα μια φορά πολύ καλύτερες από του μέσου όρου, αναφέρει σημερινή ανακοίνωση του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, και σημειώνει τα εξής:

Στα τρία βασικά πεδία (γλωσσικές, μαθηματικές και επιστημονικές δεξιότητες), ενώ ο μέσος όρος τόσο του γενικού πληθυσμού των Ελλήνων μαθητών όσο και των μαθητών δημοσίων σχολείων είναι χαμηλότερος από τους αντίστοιχους μέσους όρους του ΟΟΣΑ, οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν σε όλα υψηλότερες βαθμολογίες από το μέσο όρο των ιδιωτικών σχολείων του ΟΟΣΑ.

Συγκεκριμένα:

Μάλιστα, οι διαφορές στις επιδόσεις των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων είναι από τις μεγαλύτερες στις χώρες-μέλη του οργανισμού (3η θέση στις διαφορές στις γλωσσικές δεξιότητες, 1η μαθηματικές δεξιότητες και 3η στις Επιστήμες).


Συμπέρασμα

Ο  Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων, με βάσει τα αποτελέσματα   του διαγωνισμού PISA 2022, καταλήγει στο εξής συμπέρασμα:

  • Οι διαχρονικά υψηλότερες επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων στο πρόγραμμα PISA δεν είναι συμπτωματικές.
  • Τα ιδιωτικά σχολεία, εξαιτίας του πολύπλευρου εκπαιδευτικού προγράμματος, της καινοτομίας, του πειραματισμού, της παιδαγωγικής αυτονομίας, μπορούν να αμβλύνουν μεγάλο μέρος από τις παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Φυσικά, αυτό το αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς το στελεχιακό δυναμικό των ιδιωτικών σχολείων και τους εκπαιδευτικούς τους.
  • Όμως όλα αυτά δεν είναι αρκετά για να βελτιωθούν οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών.
  • Προκειμένου όλα τα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να ανταποκριθούν σε ένα σύγχρονο περιβάλλον όπου η έλευση της Τεχνητής Νοημοσύνης θα σαρώσει κάθε μηχανιστικό τρόπο μάθησης, πρέπει το σύνολο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος να αποβάλλει αγκυλώσεις ετών και να κινηθεί με θάρρος στο μέλλον.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Σχόλια (10)

και στα ιδιωτικά τα παιδιά χρειάζονται τα φροντιστήρια
|

Πάλι οι σχολάρχες των ιδιωτικών ερμηνεύουν τα αποτελέσματα του PISA όπως θέλουν για να βρουν πελάτες. Στα αποτελέσματα που δημοσιεύει ο ΟΟΣΑ λαμβάνεται υπόψη και το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των μαθητών που συμμετέχουν από κάθε χώρα, τα χρήματα που δίνουν οι γονείς στα φροντιστήρια, κ.ά. στοιχεία και υπάρχουν ειδικοί πίνακες για κάθε χώρα που δείχνουν αν αξίζει τελικά η ιδιωτική εκπαίδευση έναντι της δημόσιας. Σε προηγούμενο PISA ο πίνακας έδειχνε πως στην Ελλάδα η ιδιωτική εκπαίδευση δεν έδινε προστιθέμενη αξία στα αποτελέσματα έναντι της δημόσιας. Όσοι ενδιαφέρονται πράγματι για τα αποτελέσματα του ΟΟΣΑ και όχι για την ερμηνεία των σχολαρχών ας το ψάξουν και για το τελευταίο PISA.

Δημήτρης
|

Θέλω να μου διευκρινίσει κάποιος πώς αφαιρείται το κοινωνικό-οικονομικο υπόβαθρο από τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων όταν για έναν μαθητή τα δίδακτρα είναι 6-7000 ευρώ και για δύο αδέλφια τα διπλάσια, που σημαίνει ότι για να ζήσει μια οικογένεια αξιοπρεπώς και να στείλει τα παιδιά της στο ιδιωτικό χρειάζεται εισόδημα περίπου 35-50.000 ευρώ το χρόνο για να πληρώνει και τα δίδακτρα τους;;;;; πόσες οικογένειες στην Ελλάδα διαθέτουν τέτοια εισοδήματα; πως βρήκαν τα ιδιωτικά μαθητές που να φοιτούν σε αυτά με το κατώτατο οικογενειακο εισόδημα που είναι 15000 ευρω το χρόνο για να κάνουν τις απαραιτητες συγκρίσεις αφαιρώντας το κοινωνικό οικονομικό υπόβαθρο;;;;

Προς"Πειραματικός"7 12 2023 23:12.
|

Κοιτάξτε αγαπητέ φίλε:Είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο πως τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ στην εκπαίδευση.Τα Πρότυπα δημόσια εκπαιδευτήρια δεν είναι πλέον αυτά που ήταν κάποτε.Αυτο που λένε όλοι είναι πως λείπουν εκείνοι οι φοβεροί καθηγητές που πρόσφεραν παιδεία κι όχι απλά εκπαίδευση.Επισης οι σημερινοί μαθητές σε σχέση με τους προ 20ετίας είναι πολύ πιο αδιάφοροι.Ετσι-προφανως το γνωρίζετε κι εσείς-τα περίφημα Πρότυπα κ'Πειραματικά σχολεία δεν είναι πλέον αυτά που ήταν κάποτε.Βέβαια,εννοείται πως είναι καλύτερα έναντι των απλών σχολείων του δημοσίου.
Εδώ επίσης θα πρέπει να ειπωθεί κάτι πολύ σημαντικό.Ακριβως για τους παραπάνω λόγους κ'τα επιφανέστερα των ιδιωτικών δεν είναι πλέον αυτά που ηταν.Ξερετε,όταν χάνονται ο ιδεαλισμός κ'η ουμανιστική διάθεση,τίποτα πια δεν είναι όπως παλιά.
Πάντως,θα ήθελα πάρα πολύ να δω έναν συγκριτικό πίνακα που να αναφέρεται σε επιτυχίες Ιδιωτικών Επαιδευτηρίων από τη μία μερια κ'Προτυπων-Πειραματικων από την άλλη.Βεβαια,δεν σκοπεύω να βγάλω από το μυαλό μου τον πίνακα,αν υπάρχει ας τον δούμε,ή ας με παραπέμψει κάποιος εκεί που μπορώ να τον δω.Ευχαριστω Κ'παλι αγαπητέ.

@Netty
|

Νόμιζα ότι μιλούσατε για άλλη χώρα μέχρι που διάβασα τη λέξη "πανελλήνιες"... Δουλεύω στην εκπαίδευση (τη Δημόσια και μόνο) εδώ και 25 χρόνια. Ας μην κοροϊδεύουμε, τους εαυτούς μας πάνω απ'όλα....

Netty
|

Τα δημόσια σχολεία λειτουργούν άψογα, είναι οργανωμένα και έχουν άριστα καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό. Τα παιδιά που φοιτούν στα δημόσια σχολεία επιτυγχάνουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις,
προοδεύουν επιστημονικά και εξελίσσονται επαγγελματικά.
Τώρα τι λένε κάποιοι για τη δημόσια εκπαίδευση είναι δικό τους θέμα....

@Polar_Fish
|

Ναι, ναι, "δεν είναι ξεκάθαρο"...

Πειραματικός
|

@Αν. Τάσος

Αν σας αρέσουν οι συγκρίσεις, γιατί δεν συγκρίνετε τα ιδιωτικά με τα δημόσια πρότυπα σχολεία;

Polar_Fish
|

Δεν ειναι ξεκαθαρο τι συγκρίνουμε.

Αν. Τάσος
|

Θυμάμαι κ'χαμογελαω για το βρίσιδι που έφαγα σ'ενα διαδικτυακό forum γνωστής εφημερίδας των Αθηνών,όταν είπα με ήρεμη κ'σταθερη διάθεση πως ο ιδιωτικοεκπαιδευτικός τομέας στην Ελλάδα είναι αναφανδόν ποιοτικότερους από τον δημόσιο.Μια κυρια-θα ήταν θεολογος-με καταράστηκε να μην περάσω ούτε απ' έξω από σχολεία του δημοσίου,κι αν δουλεύω σε ιδιωτικό να με διώξουν.Αχ κ'να'ξερες!
Εννοείται πως δεν κρατώ κακία στη φίλη,έχω φάει τόσες δυστυχίες στη ζωή μου που αυτά δε μου λένε τίποτα.Περιμενω μάλιστα κ'τωρα τα ίδια,οπότε ας ρίξω το φαρμάκι μου που λέει κ'η όμορφη αοιδός:Είτε έτσι είτε αλλιώς ο ιδιωτικός τομέας είναι ο καλύτερος κ'μονο αυτός υπό τους όρους που λειτουργεί μπορεί να φέρει σημαντικά αποτελέσματα.Μαζευει τους καλύτερους δυνατούς μαθητές σχεδόν πάντα γιατί οι μαθητές έχουν μαθητές που πληρώνουν κ'δε χαζεύουν,γιατί ο μπαμπάς θα κόψει το χαρτζιλίκι.Παρεχει ευκολίες σημαντικές στους μαθητές σ'ολα τα επίπεδα κ'τους κάνει κάθε πρωί που τραβάνε σχολείο να πηγαίνουν εκεί μ'ενδιαφερον κι έγνοια.Δεν είναι σαν τα δημόσια που κάνουν μάθημα σε αποθήκες,παλιές πολυκατοικιες,κοντέινερς κ'σε ορόφους,απ'οπου αν πέσεις διαλύεσαι.Ειδικα αυτό το τελευταίο δεν το βλέπει κανείς;Μέχρι εδώ μου'ρχεται ν'αρχισω να λέω νούμερα.Κι ως προς τους καθηγητές;Πάνε μόνο όσοι είναι συστημένοι από μεγάλα φροντιστήρια,από καθηγητές Πανεπιστημίου,από αλλά ιδιωτικά σχολεια,από συναδέλφους του ίδιου του σχολείου κ.ο.κ.Μετα σε αναλαμβάνουν Γυμνασιάρχης,Λυκειάρχης,παλαιοί συνάδελφοι κ'τελικα ο ιδιοκτήτης.Εμενα προσωπικά ο τελευταίος μόνο ερωτήσεις στα κινέζικα δε μου κάνε.
Ο ίδιος ο υπουργός όντας μαθητής πήγαινε σε πασίγνωστο ιδιωτικό σχολείο κ'τα ξέρει αυτά,κάποιοι απ'τους παλιούς καθηγητές του είναι φιλοι μου.Ευτυχως,πρόσεξα πως το πήρε απόφαση κ'θα βάλει εξετάσεις για την εύρεση θέσης στο δημόσιο για διορισμό,δυστυχώς πιεζόμενος απ'την οχλοκρατία του κλάδου τις βάζει αργά.Να ξανασκεφτεί να τις βάλει αμέσως μιάς που συγκριτικά οι καλύτεροι καθηγητές δημοσίων σχολείων ήταν αυτοί που πέρασαν από γραπτές εξετάσεις ΑΣΕΠ.Κατα το μάλλον ή κατά το ήττον.
Τέλος,κι όσο κι αν όλοι με νομίζουν κυβερνητικό,ας είναι.Ειμαι απλά άνθρωπος ελεύθερος που δεν ψάχνει μονιμότητα κ'πρασινα ή μπλε άλογα κ'ειναι σταθερός μόνο στο φύλο μου που είναι ανδρικό,απαγορεύω στον εαυτό μου θεληματικά να είναι σταθερός κ'μονιμος σ'οτιδηποτε άλλο.Ομως ο Χριστός,κήρυξε την Αγάπη.....

Να μην συγκρίνουμε αχλάδια με πορτοκάλια!!!
|

Την Γερμανία, Γαλλία, Σουηδία κλπ δεν βλέπω...γιατί άραγε δεν γίνονται συγκρίσεις...και γίνονται με την costa Rica, Colombia...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ