Οι επιδόσεις των μαθητών των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων (ακόμα και μετά την αφαίρεση της επίδρασης του κοινωνικο-οικονομικού υποβάθρου) είναι για ακόμα μια φορά πολύ καλύτερες από του μέσου όρου, αναφέρει σημερινή ανακοίνωση του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, και σημειώνει τα εξής:
Στα τρία βασικά πεδία (γλωσσικές, μαθηματικές και επιστημονικές δεξιότητες), ενώ ο μέσος όρος τόσο του γενικού πληθυσμού των Ελλήνων μαθητών όσο και των μαθητών δημοσίων σχολείων είναι χαμηλότερος από τους αντίστοιχους μέσους όρους του ΟΟΣΑ, οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν σε όλα υψηλότερες βαθμολογίες από το μέσο όρο των ιδιωτικών σχολείων του ΟΟΣΑ.
Συγκεκριμένα:
Μάλιστα, οι διαφορές στις επιδόσεις των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων είναι από τις μεγαλύτερες στις χώρες-μέλη του οργανισμού (3η θέση στις διαφορές στις γλωσσικές δεξιότητες, 1η μαθηματικές δεξιότητες και 3η στις Επιστήμες).
Συμπέρασμα
Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων, με βάσει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA 2022, καταλήγει στο εξής συμπέρασμα:
- Οι διαχρονικά υψηλότερες επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων στο πρόγραμμα PISA δεν είναι συμπτωματικές.
- Τα ιδιωτικά σχολεία, εξαιτίας του πολύπλευρου εκπαιδευτικού προγράμματος, της καινοτομίας, του πειραματισμού, της παιδαγωγικής αυτονομίας, μπορούν να αμβλύνουν μεγάλο μέρος από τις παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος.
- Φυσικά, αυτό το αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς το στελεχιακό δυναμικό των ιδιωτικών σχολείων και τους εκπαιδευτικούς τους.
- Όμως όλα αυτά δεν είναι αρκετά για να βελτιωθούν οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών.
- Προκειμένου όλα τα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να ανταποκριθούν σε ένα σύγχρονο περιβάλλον όπου η έλευση της Τεχνητής Νοημοσύνης θα σαρώσει κάθε μηχανιστικό τρόπο μάθησης, πρέπει το σύνολο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος να αποβάλλει αγκυλώσεις ετών και να κινηθεί με θάρρος στο μέλλον.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Πάλι οι σχολάρχες των ιδιωτικών ερμηνεύουν τα αποτελέσματα του PISA όπως θέλουν για να βρουν πελάτες. Στα αποτελέσματα που δημοσιεύει ο ΟΟΣΑ λαμβάνεται υπόψη και το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των μαθητών που συμμετέχουν από κάθε χώρα, τα χρήματα που δίνουν οι γονείς στα φροντιστήρια, κ.ά. στοιχεία και υπάρχουν ειδικοί πίνακες για κάθε χώρα που δείχνουν αν αξίζει τελικά η ιδιωτική εκπαίδευση έναντι της δημόσιας. Σε προηγούμενο PISA ο πίνακας έδειχνε πως στην Ελλάδα η ιδιωτική εκπαίδευση δεν έδινε προστιθέμενη αξία στα αποτελέσματα έναντι της δημόσιας. Όσοι ενδιαφέρονται πράγματι για τα αποτελέσματα του ΟΟΣΑ και όχι για την ερμηνεία των σχολαρχών ας το ψάξουν και για το τελευταίο PISA.